Saqqal haqqında ballada - ALLAHVERDİ EMİNOV YAZIR
Saqqal buraxmağın tarixi e.əvvəl yaşamış insanlara gedib çıxır. Bu qənaətə yerüstü abidələrə həkk olunmuş rəsmlərdən, rəssamların naturadan çəkdiyi şəkillərdən və s. gəlirik. Adətən, müdrik insanlar: filosoflar, şairlər, xüsusilə, din xadimləri saqqal saxlamışlar. Beləliklə, saqqal əsrlərlə dəbə minmişdir. Hətta Orta əsrlərdə də bu adət qüvvəsini saxlamışdır. Sual çıxır: “Saqqallı müdriklər” hansı zərurətdən üzlərinə ülgüc çəkdirməmişlər? Bəlkə ülgüc ixtira olunmamışdır? Suallara dəqiq cavab vermək çətindir. Bəlli olan odur ki, saqqal dövrdən-dövrə adlamış, yaşlı adamlar üçün vacib şərt olmuşdur. Əsrimizə çatan ziyalılarımız da saqqal buraxmışlar.
Bir sual yaranır: “Saqqal bu insanları narahat etmişmi?”
Saqqal təbii olaraq üzü (sifəti) “incitməyə” bilməz, ona görə ki, insanın dərisi nazikdir. Amerika yazıçısı Mark Tvenin kəlamıdır: “İnsan yeganə məxluqdur onun üzü qızara bilir”, adi zərbədən qaşınır, narahatçılıq yaradır. Əsrimizdə hətta yeniyetmələr, cavanlar saqqal buraxmağa güclü həvəs göstərirlər, özü də kor – koranə. Mən dəfələrlə soruşmuşam ki, nə üçün saqqal saxlayırsan? Cavab almışam: “– Hamı buraxır, mən də elə. Mənasını bilmirəm”. Demək, cavanlar kor – koranə saqqala həvəslidirlər, fərqinə varmırlar!
Saqqal əslində kişinin sərbəst, rahat nəfəs alması üçün maneədir, qaşınma verir, yaşlaşdırır, zahiri cəhətdən müsbət emosiya doğurmur. Saqqal var – saya deyil, alabəzəkdir, o şəxsin saçlarına, bığına yaraşmır. xüsusilə, qadınlar tərəfindən bəyənilmir, insanlar (qadınlar istisna deyil) öpüşə, dodaq-dodağa yaxınlaşmağa meyillidirlər.
Saqqal saxlamağın özündə bir mədəniyyət vardır və hər bir adama yaraşmır. Son illərdə telekrana çıxan musiqiçilər (oxuyanlar) saqqalı ona yaraşıb – yaraşmadığına əhəmiyyət vermirlər, çənəsi, boğaz nahiyəsi, gözünün alt həndəvərinə qədər tük basır, bircə gözlərinin işartısı süzülür. Belə insanlar mənə bir məzəli əhvalatı xatırlatdı: Müəllim işləyən vaxtımdı. Bir ədəbiyyat müəlliminin dərsini dinləyirdim. Müəllim dərsin sonunda uşaqlara sual vermək üçün üzünü sinfə tutdu. Arxada oturan şagird ayağa qalxıb soruşdu (mövzu Füzulinin “Leyli və Məcnun” poeması idi): – Müəllim, quşlar nə üçün Məcnunun saçlarında yuva qurmuşdular? – Sual yarıciddi, yarız zarafat xarakterliydi. Müəllim sinifdə var-gəl edib cavab verdi: – Ona görə ki, səhrada ağac yox idi.
Sözardı: Saqqal buraxmağı heç bir kəsə qadağan etmək olmaz, hər kəsin öz arzusu vardır. Lakin saqqal hansı xüsusiyyətlərə malikdir? – Sualına cavab olaraq deyərdim: – Əvvəlan, kişinin xarakterini (xasiyyətini) onun üz cizgilərilə təyin etmək – proqnozlaşdırmaq mümkündür, onun qəzəbi, yaxud sevinci dərhal bəlli olur. Söz yerinə düşəndə o insan təsirlənir. İkincisi, üzdə qırışlar (təbii ki, yaşa dolanda) əmələ gəlir, bu, o şəxsə bir zabitəlik verir. Yenə yazıçı Mark Tvenə üz tutacam. O, yazırdı: “Qocanın üzündəki qırışlar onun cavanlıq çağlarının təbəssüm yerləridir”. Saqqal isə insanı görkəmdən məhrum edir. Üçüncüsü, səliqəsiz saqqal, zövqsüz buraxılmış saya, yaxud alabəzək tüklər sifəti dalayır, qaşınma gətirir. Dördüncüsü, dodaqları “gizlədən” saqqal “cütlərin” öpüşünə əngəl törədir. Beşincisi, saqqal hər kişiyə yaraşmır, xüsusilə cavanlara. Onlar hansı zərurətdən saqqal saxlamağa meyillidirlər? Sualım cavabını gözləyir.
Allahverdi Eminov